Speciaal voor Kaatje !

Speciaal voor Kaatje !

Route van onze reis

woensdag 10 maart 2010

Dag 1: Hoog in de wolken

Ik ben blij dat je mee op reis gaat. We gaan fantastische avonturen beleven, dat beloof ik je!

Als eerste reisbestemming heb ik gekozen voor Japan. Mijn nieuwe passie voor thee heeft me op het idee gebracht. Je weet dat ik al jaren thee drink (euh, ja ... ik ben dus de uitzondering op de grammaticale regel 'ik drink nooit thee'). Mijn kennis over de verschillende theesoorten is voorlopig nog niet veel soeps, maar ik kijk er wel naar uit om een échte theeceremonie mee te maken.

Hier staan we dan in de transitzone van Kopenhagen, klaar om in te schepen naar Tokyo. Om precies 15:40 taxiet het SAS-vliegtuig over de startbaan. Elke keer opnieuw beleef ik mijn mooiste moment wanneer het toestel tegen 300 km per uur over de startbaan raast. Op het ogenblik dat je kriebels in de buik voelt weet je dat de neus van het vliegtuig al in de lucht steekt. Je voelt je dan tegelijk heel machtig en heel nietig. Een paar tellen later hangen we al meteen in de wolken en nog even later vliegen we in een straalblauwe hemel met lichte veerwolken onder ons.

Ach wolken ... een mens zou er lyrisch van worden. Je hebt ze in alle soorten: dikke en grote, donkere en lichte. Met de zon er in of grauw somber. Ik zie ze allemaal even graag, behalve de Nimbostratus want die brengt altijd regen! Bij open hemel kunnen we de Cirrocumulus bewonderen. Je weet wel, die afzonderlijke, kleine wolkjes op grote hoogte. Soms lijken het wel figuurtjes die je in de lucht ziet. Je kan er een hond of een gezicht in herkennen. En heel af en toe een hartje.

Kijk je even mee naar deze prachtige wolkenpartij ? Laat alle zorgen los, ontspan en laat je drijven op de wolken. Laat je meeslepen door de zachte klanken van de muziek en zoek het wolkenhartje. Zie hoe het telkens opnieuw tevoorschijn komt ...

2 opmerkingen:

  1. Proficiat Mitchy met dit prachtig initiatief! Je bent een geboren verteller ;-)
    En het filmpje is gewoonweg super: ik voel me helemaal in de wolken... en ik hoop jij ook liefste Kaatje ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Mitchy
    Het was heerlijk om in de wolken te vertoeven en ja, ik zag ook heel veel hartjes en ik droomde...
    Hoe kon jij het weten dat Japan een meisjesdroom van mij is ? Dit land en vooral de mensen die er leven hebben me altijd zo gefascineerd... de kimono enz.
    De roos die je aanbracht op het begin van onze reis staat een beetje symbool voor mijn leven... ik vind dit liedje heel mooi, heel ontroerend...
    Het zijn alleen vrienden zoals jij, clowntje Mitchy en vooral jouw partner die weten of te weten komen wat mijn hart beroerd en waarvoor ik verder, zo graag verder wil leven ! Bij het begin van de lente moet ik duizendmaal bedanken, het is dankzij jullie dat ik de winter doorgeraakt ben, veel liefs en dankjes.
    Ik kijk uit naar het vervolg van onze reis maar het mag allemaal niet te snel gaan hé, ik ben een stille, rustige genietster.
    Kaatje xx

    BeantwoordenVerwijderen